Nasze miejsce na ziemi – Mazury

Myśląc o urlopie, zawsze we wspomnieniach wracamy do najbardziej ukochanego przez nas miejsca – Mazur. To tutaj spędziliśmy już kilka razy swój wolny czas na wakacjach i zawsze byliśmy w pełni usatysfakcjonowani. Każdego roku odwiedzamy inne miejscowości i każda z nich dała nam wiele przyjemności i wspaniałych wspomnień. Miejsce dla siebie znajdzie tutaj każdy. O nocleg na Mazurach możemy być spokojni zarówno w małych, zagubionych w lasach miejscowościach, jak i w słynnych kurortach. Sami to sprawdziliśmy i szczególnie rozbudowane zaplecze noclegowe jest w Mikołajkach, Mrągowie, Giżycku, Węgorzewie oraz Olsztynie [więcej info].

Mieliśmy to szczęście, by zobaczyć i nacieszyć się walorami tutejszych jezior, nie tylko popularnych i powszechne znanych Śniardw, ale także Mamr, Czos, Jeziora Mikołajskiego czy Ełckiego. Na wszystkich znaleźliśmy uwielbiane przez nas plaże, obwarowane przez ratowników kąpieliska. Nie przegapiliśmy okazji, by wszędzie wypożyczyć także sprzęt wodny, łódki, rowery wodne, kajaki. Wieczorami jest tu niepowtarzalny klimat, by wybrać się na samotny rejs lub romantyczną podróż po jeziorze.

Jednak szczególnym sentymentem obdarzyliśmy Polskie Śniardwy – to właśnie tutaj poznaliśmy się podczas rejsu statkiem o samym świcie. W tym roku, aby uczcić rocznicę naszego poznania postanowiliśmy zgłębić wiedzę na temat tego cudownego miejsca. Na Śniardwach widnieje osiem wysp, a najbardziej widoczne ze względu na swoją objętość są Pajęcza, Kaczor, Szeroki oraz Czarci Ostrów. Okazało się, ze ta ostatnia wyspa posiada najbogatszą historię. Mieszczą się tu ruiny twierdzy z XVIII wieku, a w prehistorii było to miejsce kultu pogan. Na jeziorze znajdziemy także liczne zatoki, z których dwie – Seksty i Warnołty są wizualnie oddzielnymi jeziorkami.

Każdą noc na Śniardwach spędziliśmy w innym miejscu. Pierwszą na polu namiotowym, kolejną w ośrodku wypoczynkowym, trzecią w przystani, a ostatnią nad gołym niebem na wyludnionej plaży. Podczas pobytu szukaliśmy tych dzikich kąpielisk, których jest tutaj naprawdę dużo. Uwielbiamy korzystać z tych nietypowych uroków. Podczas pływania można spotkać dzikie ryby, kaczki i inne ptaki, które można poobserwować z bliska. Nowe Guty cieszą się najczystszą wodą. W Mikołajkach natomiast znaleźliśmy najwięcej atrakcji i całe tłumy turystów. Jest tu niepowtarzalny wakacyjny klimat.